15 декември 2013

Възпитателни напътствия: Благoразумни стъпки

Несъмнено, определянето на целта и продължаването към нея с деятелност и енергичност не се нуждае от пари. А връзката между незнанието и бедността е станала известна съвсем наскоро. Всеки, който размишлява върху биографиите на прочутите ни учени открива, че по-голямата част от тях са били сираци по баща Споменаването на детството на благочестивите ни предци може да промени насоките на амбициозното поколение, защото в биографиите им има поуки, знания и интересни случки. Нека вземем примерно детството на имамина Суфян ибн Уяйна, който описва себе си, а в това негово описание има интересни моменти и поуки. Той казва: О, Надир! Да бе ме видял, когато бях на десет години! На височина бях пет педи. Лицето ми бе като динар, а аз бях като огнен пламък, Дрехите ми бяха малки, ръкавите ми къси, долната част на дрехата ми по мярка, а обущата ми като уши на плъхове. Оттогава
започнах да ходя при учените от градовете, като Аз-Зухри и Амр ибн Дийнар. Седях сред тях като клечка мастилницата ми бе като орех, кутията ми за моливи  бе като банан, а моливът ми като бадем. Когато влизах в сбирката, казваха: `Направете място за малкия шейх!„
Източник:РАМАЗАНСКИ СВЕТЛИНИ

0 коментара:

Публикуване на коментар