02 януари 2014

Поучителни разкази


Един човек влязъл в една бръснарница, за да си подстриже косата и брадата. Докато бръснарят го подстригвал, те завързали приятен разговор. Разговаряли по най-различни теми.Когато накрая засегнали темата за Господ ,бръснарят казал:
-Аз не вярвам в съществуването на Господ.
-Защо така говориш?-попитал човека.
-Ами просто трябва да излезеш на улицата,за да осъзнаеш,че говоря истината.Кажи ми,ако Господ съществува,щеше ли да има толкова нещастни хора? Щеше ли да има толкова изоставени деца? Ако Господ съществуваше, нямаше да има толкова страдания и болка.
Клиентът си замислил за момент,но не реагирал,защото не искал да започва спор.
Бръснарят приключил с работата си и човекът си тръгнал.
Точно след като напуснал бръснарницата,той видял на улицата един мъж с дълга,мръсна коса и не обръсната брада.Изглеждал мръсен и занемарен.
Клиентът се обърнал обратно, влязъл в бръснарницата отново и казал на бръснаря:
-Знаеш ли какво ще ти кажа?-Бръснарите не съществуват!
-Как можеш да говориш така?-отвърнал изненаданият бръснар.-Нали току-що те подстригах?
-Не -възкликнал клиентът.-Бръснарите не съществуват,ако съществуваха нямаше да има хора с дълги мръсни коси и брадясали като този човек навън.
-О,но мен ме има.Какво да направя,като хората не идват при мен.
-Точно така.-потвърдил клиентът.-Това е същността. Господ също съществува. Какво се случва,ако хората не отиват при Него и не Го търсят?


Източник: Ислямът и XXI век

0 коментара:

Публикуване на коментар